Feiring av Flores de Mayo

Foto: Jorulf Myrene, Vikebladet

Pinsedag ble det feiret Flores de Mayo etter messen både i Ålesund og Ulsteinvik. Vikebladet har laget en reportasje fra Ulsteinvik.

Bennie Bentilan Hansen sier til Vikebladet at festivalen på Filippinene, der hun kommer fra, har blitt feiret helt siden 1854. «Det var det året pave Pius IX vedtok læra om at Maria skal ha blitt fødd utan arvesynd, den såkalla ‘ubesmitta unnfanginga’. I Ulsteinvik starta dei opp med denne feiringa i 2014,» melder Vikebladet.

Foto: Jorulf Myrene, Vikebladet